Happy day of love.

Alla hjärtans dag har aldrig varit något som jag hållit särskilt hårt på, tycker det är bättre att visa sin kärlek till andra människor lite grann varje dag hela året, istället för att gå all in en enda dag. Det är nånting med all strävan efter perfektion och den enorma konsumtionen som gör att jag backar några steg. Det är svårt att uppnå perfektion om det är just det man förväntar sig, slutar tyvärr oftast med besvikelse istället. Tycker egentligen att det är synd att pressen på alla hjärtans dag är så stor, för i grund och botten är det egentligen en riktigt fin idé. En dag helt ägnat åt kärlek. Till familjer, vänner, partners, husdjur eller vem som helst egentligen. En dag av enbart kärlek, utan överdriven konsumtion och stress är det jag skulle vilja ha egentligen. Det är en jätte fin gest om man vill ge någon något fint för att visa sin kärlek, men sätt ingen press på det ♥
 
Och jag började dagen med att inte ha några slags förväntningar överhuvudtaget och slutade den med ett lite extra lyckligt leende på läpparna. För att få äta pizza, dricka öl och se på naturdokumentärer med den bästa personen i hela världen gör mig riktigt jävla lycklig. Hoppas alla andra där ute också fick en fin dag, alla hjärtans dag till trots.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright tankerformycket.blogg.se
Bloggdesignen är skapad av Tasnim
Prenumerera via RSS