December frosten.

 
Jag är en riktigt sucker för julen, och har alltid varit. Varje dag fram till julafton klämmer jag alltid in en stunds julmys. Jag kan till exempel tända ljus och lyssna på julmusik, dricka mitt glögg-te och kolla på julkalendrar (både nya och gamla) eller baka något som hör julen till. Själva julafton brukar jag faktiskt inte tycka är det bästa med hela december, särskilt nu när alla gamla traditioner börjat luckras upp pga av att alla familjer förändras, utan tiden som leder upp till den. Jag hoppas att jag aldrig kommer till den fasen som jag ser att många föräldrar hamnar i där julen blir ett stressmoment. Julen för mig ska vara avslappnad och handla om att ta han om sig själv och alla andra i sin närhet. Man ska helt enkelt vara lite extra snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright tankerformycket.blogg.se
Bloggdesignen är skapad av Tasnim
Prenumerera via RSS