Pannkakor.

Gjorde äppelpannkakor idag. Älskar kanel och äpplen i kombination och försöker alltid att föräta mig varje höst, har dock aldrig lyckats! Dem här blev väldigt fina att titta på, vilket faktiskt är väldigt viktigt, men dem blev även väldigt goda. Konsistensen ska jag jobba på, ditills får dessa duga.
 
Saknar att kunna hämta mina egna äpplen i trädgården nu när jag bor i stan mestadels. Pappa har inte heller några äppelträd. Tur då att man har en snäll extra släkt som delar med sig♥
 
 
 
 
 
 
 
 
Recept:
 
1 halv banan
1 ägg, 2 ägg vitor
2 msk äppelmos
kanel efter smak
30 g vaniljproteinpulver
 
Topping:
 
1 äpple
Kanel
ev farinsocker
Hemgjort äppelmos
 
Mixa pannkaks ingredienserna. Stek pannkakorna i valfri storlek, skär äpplet i bitar och stek tillsammans med kanel och farinsocker om man vill ha lite sötma. Servera med äppelmos om man vill, klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright tankerformycket.blogg.se
Bloggdesignen är skapad av Tasnim
Prenumerera via RSS